Urzekające wnętrze posiadłości w samym sercu Toskanii

Ostatni czas jest dowodem na to, że niektóre sprawy należy pozostawić w rękach losu. Przed wyjazdem na wakacje, które planowaliśmy od grudnia 2018 r., wszystkie sprawy, z powrotem Hajsa do domu na czele, jakoś same się ułożyły i bez stresu, ze spokojną głową mogliśmy odkrywać nieznane nam dotąd zakątki w przepięknym miejscu na ziemi, jakim jest Toskania. To był urlop, który zapamiętam na długo, który dostarczył mi wielu silnych emocji, wzruszeń i widoków, skrupulatnie zapisywanych przeze mnie w pamięci. Dziś, kiedy zamknę oczy, widzę najpiękniejszą dotąd pełnię księżyca, trzepoczące skrzydłami nietoperze na tle ceglanej chatki i wreszcie rozciągające się widoki, których słowami nie sposób opisać. Wszystko, co dotychczas słyszałam o Toskanii, jest prawdą i warto, naprawdę warto do tego miejsca wybrać się choć raz. Sama wiem, że jeszcze tu wrócę.

Wyjechaliśmy razem z przyjaciółmi i ich dzieciakami. Najpierw zatrzymaliśmy się nad morzem, by potem zawitać- dosłownie na chwilę- do Pizy, zrobić sobie kultowe zdjęcie, na którym każdy z nas przytrzymuje palcem krzywą wieżę. Tu spędziliśmy niespełna godzinę. Żar płynący z nieba palił nam skórę i nie sposób było wytrzymać ani minuty dłużej. Na placu pełnym ludzi, w godzinie południowej, czułam się jak bekon na patelni.

Wyruszyliśmy w drogę i po niespełna godzinie byliśmy już w miejscu docelowym. Tuscany Forever Residence, bo tu zatrzymaliśmy się na większość swojego pobytu, wyszperała w internecie koleżanka ze Snap The Moment, za co jestem jej wdzięczna dozgonnie : )  Przez siedem dni mieszkaliśmy w samym sercu Toskanii, wśród wiosek, winnic na złotych wzgórzach, z widokiem na średniowieczne mury i wieże Volterra, w środku historycznego centrum Etruscan. Pozwólcie się zaprosić do środka. Dziś pokażę Wam część wypoczynkową wnętrza.

Zarówno wnętrze, jak i zewnętrzna architektura posiadłości jest przykładem wyjątkowej filozofii architektonicznej, która wyrasta z ducha Toskanii, jego koloru ziemi i kamieni. Naturalne barwy, ceglaste mury, tynki strukturalne w kolorach ciepłych szarości i brązów, surowe drewno znaczone czasem, to tylko składowe wnętrza. Najważniejszy jest jednak klimat i nastrój. Miejsce jest zaprojektowane tak znakomicie, że nie wiadomo do końca, gdzie zaczyna, a gdzie kończy ingerencja człowieka. Wszystko wygląda tak, jak by każdy detal był spójną częścią krajobrazu.

Ściany wykończone są starannie tynkiem dekoracyjnym, który wygląda jak naturalnie zmieszana kompilacja farb. Drobinki odbijające światło naturalne potęgują ten efekt i dodają elegancji. Meble są wykonane surowego drewna, miejscami poprzecierane, niektóre elementy pomalowane na biało, niektóre, jakby od niechcenia dotknięte bejcą. Czuć tu ducha Toskanii w każdym detalu.

Wrażenie robi też sam sufit. Wzdłuż rozłożone są drewniane belki, a między nimi ułożone cegły, wyglądające niczym ręcznie formowane.

Długi korytarz prowadzi do sypialni i łazienek. Dla naszej ośmioosobowej ekipy wakacyjnej funkcjonalność apartamentu spełniła swoją rolę. Po prawej stronie wyłania się piękna ściana obłożona płytkami w ceglastym kolorze…tu zaczyna się kuchnia. O kuchni opowiem w kolejnym poście. Jesteście ciekawi? : )

Aby urozmaicić Wam koniec wakacji i zachęcić do zmian w swoim domu, zapraszam na QUIZ od firmy Porta. To miły finał naszej współpracy z tą firmą w ramach konkursu ,Otwórz mieszkanie', w którym miałyśmy przyjemność być jurorkami i w którym wielu z Was brało udział. Jesień kojarzy nam się z remontem i możliwością wprowadzenia dawno odkładanych zmian w swoim domu, także głowa do góry! Idzie nowe!

beata kwiatkowska

Takiego wystroju jeszcze nigdy nie widziałam! Ma niesamowity klimat. Dzięki pierwszemu zdjęciu wpadłam w tą atmosferę, jak Obelix w magiczny napój 🙂

Piękne zdjęcia! Zdecydowanie proszę o jeszcze:)

Dodany przez: Iwona @

Piękne miejsce, byliśmy w Toskanii w tamtym roku i mieszkaliśmy w podobnym. Jak już ktoś się tam wybiera radzę zboczyć z tradycyjnych szlaków turystycznych i zwiedzić tradycyjne wioseczki

Beatko, podasz namiary na noclegi?

Dodany przez: Ania @

Jasne! W tekście jest informacja o nazwie miejsca, w którym odpoczywaliśmy. To Tuscany Forever, można w złatwością wygooglować :*

Dodany przez: Beata @

Toskania to magiczna kraina, która potrafi swoją naturą i pięknem rozkochać w sobie nie jednego turystę. Włoski klimat, typowy slow life i pyszne wino z toskańskich winiarni. Tego nie da się zastąpić. Warto wyruszyć do toskani przy okazji wizyty we Florencji.